وب پرپل کیسو باز کردم

وبو باز کردم دیگه آپدیتارو ازونجا ببینید کلیک

تازشم سابی چیزی میخواین تا بزنم مثلا مال استوری فیلما....

دوستان وب پرپل کیس بسته هستش

نمیونم فعلا بازش کنم مسئله مرگ و زندگیه خب؟ 😂😂

ولی خب نمیتونم از اخبار کامبک بگذرم پس تا اطلاع ثانوی پستای مربوطه اینجا قرار میگیرند اوک؟

 


 

بگذریم

یه کامبک دارک خفن عشققققق

واسه 29 مارچ داریم

با سومین مینی آلبوم

 


 

تیزر کلیپ های دوتا از اعضا اومدن

دوتای بعدی اومدن

!ویدیو ها پخش آنلاین دارن!

 

*برای دیدن عکس ویدیو کلیک کنید *

ویدیوش 👇🏻

کلیپ تیزر سوان

----------

*برای دیدن عکس ویدیو کلیک کنید*

خود ویدیو 👇🏻

کلیپ تیزر چه این

----------

*برای دیدن عکس ویدیو کلیک کنید*

اینم خود ویدیو 👇🏻

+کلیپ تیزر یوکی+

----------

*برای دیدن عکس ویدیو کلیک کنید*

و خود ویدیو 👇🏻

+کلیپ تیزر دوسی+


 

اولین تیزر موزیک ویدیو منتشر شد

برای دیدن عکس ویدیو کلیک کنید

*لینک که پخش آنلاین داره* 👇🏻

تیزر ام وی

من هیچ زری ندارم بزنم :)

چه آهنگ قشنگی.................

من تحمل این همه عاشق بودن را ندارم 😀

 


 

سری سوم فوتوتیزرها :

پیشنهادییییییییییییییییی

*رو اسم هرعضو کلیک کنید*

جی اون   /   گوئون   /   دوسی   /   ایره   /   یوکی   /   چه این   /   سوان

ععععععععععررررررررررررر خدایااااااااااااااا 😭😭😭😭😭😭😭💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔

 


 

فوتوتیزرای سری جدید

پیشنهادی حتما این سری رو ببینین

*واسه دیدن هر عکس روی متنش کلیک بفرمایید*

گروهی کامل   /   جی-گو-ره   /   دو-کی   /   چه-وان

این ایره عه؟ این ایره ی منه؟ این بایس منه؟ خب اگه ایره اینه پس من قبرم 🙂🙂🙂🙂🙂🙂🙂🙂🙂🙂🙂🙂 وای وای وای وای موهای گوئونننننننن این واقعا یه استایل جدیده خوشگلام همیشه استایل متفاوت دارن 😎😎😨😨😱 یکی بگه چراااااا دوسی اینقد خوشگلهههههههه؟؟؟؟؟؟ چرا اینقد خوشگله خب چرا؟ خوشگل نباش خو نباششششش 😭💔💔💔💔 موهای چه اینننننن؟؟؟؟؟؟؟ ودففففف؟؟؟؟؟😱😱😱😱😱😱😱😱😱 وای سوان گوگولیمممممممم عشق منننننن 🤧🤧🤧🤧🤧🤧🤧🤧 یوکی یه ویژوال هاته که هیچ جوره نمیشه تحملش کرد با من نکن اینکارووووووو 😭💔😱 جی اون خوشگلممممممممممممم ویژوالمممممممم مرگممممممممم کشتی منووووووو 😭😭😭

 

چقد خوشگللللللللللللللل چقد محشررررررررر چقد عشقققققققققق من مطمئنم این کامبک از دارکی منو میکشه این سری واقعا مرگننننننن بخدا من میمیرم اینجاااا 😭😭😭😭😭😭😭💔💔💔💔💔💔💔💔

آقا من غلط کردم گفتم همه سیاهن یهویی همشون رنگی شد موهاشون نگاه چه قشنگگگگگگگگگ خدایااااااااااااااااااا 😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭

 


 

آپدیت جدید یوت

عکس ویدیو رو اینجا ببینید

و ویدیو

استوری فیلم #2


 

* روی اسم هر عضو کلیک کنین تا عکسشو ببینین *

جی اون   /   گوئون   /   دوسی   /   ایره   /   یوکی   /   چه این   /   سوان

 


 

*برای دیدن عکس ها باید روی متنشون کلیک کنید*

فوتوتیزر گروهی شماره #2

----------------------

فوتوتیزر گروهی شماره #1

وای همشون سیاه کردن چه خوشگل شدن چه به هم میان چه به کانسپت میادددددد ><

 


 

یه آپدیت جدید از یوتیوب داریممممم

برای دیدن عکس ویدیو کلیک کنید

اینم خود ویدیو 👇🏻

استوری فیلم #1

 


 

اینم قبلا اومده

ویدیو لوگو

این ویدیو رو ببینین صداهایی که توش میاد گوش کنین میتونین متوجه شین میزان دارکی کانسپت چقدره

 


 

بعدی ترک لیسته

اوففففف چه عکسیه اوففففففف >-<

 


 

و تیزر اسکجول

عررررررره منننننننن

 


 

عکس های پرپل کیس برای اولین سالگرد دبیوشون (8 عکس در فایل زیپ) : دانلود زیپ

 

 

پ.ن: پست خیلی شلخته ای شد شما تحمل کنین :/

  • ivanka ♡♡

های خبی من تازه وبم فیل شده میخوای وبم رو به وب پرپل کیس تبدیل کنیم دوتایی تو هم کمک کن اوکی؟

وب سالمه فقط بستمش که فیل نشه
چندوقت دیگه بازش میکنیم
مرسی ازت لاوم :*) 💖

وای من واقعاااااااااااا منتظر یه کامبک دارک از پرپل کیس بودمممممممممممممم

عرررررررر منممممم
خیلی میپسندم کانسپت و تئوریاشونو >< TT
بچم کیا اینجا تو استوری فیلم هم هستش کلا با پرپل کیس خو گرفته 😂😂😂
دوشنبه ۲۳ اسفند ۰۰ , ۰۲:۵۵ 𝑠𝒉𝑖𝑚 𝑐𝒉𝑢𝑛𝑔 ♧

بالاخرهههههه*-*

فقط چرا مینی آلبوم... فول آلبوم بدید دیگه🥲

یسسسسس *-* 💃🏻💜
اوهوم منم دلم میخواد TT

عععررررررر

عررررررر 👏🏻

انانانادنادنارمارمهرهدنهدنهددهنخناتنکجگپ

شههلحونوخیعبنچتنوندهبتچنتدتر 💃🏻💃🏻💃🏻

چرا اینقدر رو چهار کراش زدم/=🤦‍♀️

منظورت ترک چهاره؟ 👀
از 4 و 7 و 6 معلومه خیلی آلبوم خفه کننده ایه ><

سلام پریساااا جووونیی

چطوری چخبر؟

جواب کامنت قبلیمو ندیدم وبو بستی 😶

 

سلامممممممم ساجده ی منننن ><
خوبمممم سلامتییییی 😍🐣
ایهیییی 😭😭🤧🤧💖💖

وای ببخشید 😂
هی میگفتم جواب ساجده چی میشه 😂
این بود
/وای ساجدهههههههه
اونی مننننننننننننن
سلام عشقمممممممم
وای ذوققققققق >< 💃🏻💃🏻💃🏻💃🏻💃🏻💃🏻
خوبم مرسی تو چطورییییی؟
دلم واشت تنگ شوده بودددد TT/

دخترا چرا انقدر عالین🥰😍🤩ولی انصافا زیاد بهشون توجه نمیشه😔 نمی دونم چرا حس می کنم قراره با این کامبک دخترا بترکونن و همه بفهمن که چه گروه بااستعدادی داریم☺😚😊

نه خب بهشون توجه میشه آربی دبلیو به همه آرتیستاش خوب توجه میکنه
اینکه مثل مامامو نشدن دلیلای دیگه ای احتمالا داره

آرهههههههههههههههههه ><

وااای گوگولی منم دلم برات تنگ شده بوووود خییییلیییی 🥺🥺🥺🥺❤️❤️❤️

گفتم یکم بیام بیان ببینم چخبر شده تورو هم پیدا کنم حالتو بپرسم

خداروشکر که حالت خوبه

منم خوبمممم 

باز اومدم فضای وبو دیدم دلم خواست 🤣🤣🤣🤣

ولی فعلا باز وقت ندارم🥴🥴🥴🥴🥴🥴🥴

 

یه خبررررر مهم بهت بگممممم 

وااای روم نمیشه بگم 🤣🤭

 

 

من یه ماه پیش مراسم عقدیم بود 🥺💞🤭🤭🤭

دیگه دوران نامزدی و متاهلی رو میگذرونم 🤣🤣🤣🤣

عرررررررر >< 💖💖💖
وای عشقمی تو چقد خوبی آخه 😭🤧
مرسیی
شکررررر
🤣🤣✋🏻
شدیدا بهت حق میدم 😑

عررررر بوگو *-*

وای جدی جدیییییی؟؟
مبارکههههههههههههههههه 💃🏻💃🏻💃🏻💃🏻💃🏻💃🏻💃🏻💃🏻💃🏻💃🏻💃🏻💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖
واییییی من یه ذوق خاصی دارم
آخه تو اولین و اولین دوستمی که ازدواج میکنیییییییی
با اینکه بچه ای ولی الان یه حس دیگه ای بهت دارم... حس میکنم خیلی بزرگتر شدی و ازینکه باهات دوستم حس شاخ بودن بهم دست میده ><

من از کنجکاوی دارم میمیرم 😂 فقط دو سوال ... چندسالشه و شغلش چیه (اگه نمیخوای بگی کاریت ندارم *-*)
این خیلی خبر مهمی بود خیلی خوشحالم که بم گفتی 😍💃🏻👏🏻

استوری فیلمشو که دیدم مثل چی عر زدم🚶‍♀️

فقط یه چیزی نمیشه جادوگر  یوکی بیاد تو سر من آخه خیلی بهش نیاز دارم🥲

منممممم ><
منم میخوام 😂
چهارشنبه ۲۵ اسفند ۰۰ , ۱۷:۵۲ 𝑵𝒊𝒔𝒉𝒊𝒎𝒖𝒓𝒂 𝑹𝒊𝒌𝒊

منی که تولدم 29 مارسه: خدافض:)

واه پشماممممممممم
عرررررررررر عجب شانسی 😍😂💃🏻
چهارشنبه ۲۵ اسفند ۰۰ , ۱۷:۵۸ 𝑵𝒊𝒔𝒉𝒊𝒎𝒖𝒓𝒂 𝑹𝒊𝒌𝒊

وای اصن دارم پاره میشم

دقیقا گفته بودم به دوستام گروهی روز تولدم کامبک داشت بگین با استریم پاره کنم یوتو

پرپل کیسسسسحهتشحهتشسحهتشسحهشس

🐣🐣🐣
واووووووووووو 💃🏻💃🏻💃🏻💖
چقد تو خوبی :)
فسعیفیفسیفیفیفسفیفسیففسفسفس

اپاااااا..یکی از اعضاشون تو پرودوس 48 بوده؟؟

آنیممم *-*
آره دوتاشون بودن جی اون و گوئون

ولی یکم زیادی قشنگ نیستن؟؟

بیش از حد دیگه قشنگننننننن 😭💔

جانمم:"

گوئونو یادمه..جی اون ولی یادم نیس

بوس بهت 🐣💝
دوتاشون از تیم آربی دبلیو بودن یه اجرا دونفره هم داشتن
حالا نمیخواد یادت بیاری کنچانا همین که پرپل کیس یادته خیلی عرم من ><

پرپل کیسو نمیشناسم:((

ولی الان قفلی رو کامبک جی ایدلم 

واقعا رو هر کانسپتی دست بزارن بهترینن

کنچانا ^^
ولی گروه خیلی عرر داریه
اوهوم کویین *-*

سلام خوبی میگم که اگه ۱۸ سالگی ادیشن بدی کارآموز بشی خب 
مثل یه مثل یه ۱۵ ساله بدنت نرم باشه استعداد داشته باشی 
زبان بلد باشی ویژوال و اندامش خوب باشه 
صدات و دنست هم خوب باشه شانس قبولیت اندازه 
یه نوجوان هست ؟
آخه من می‌خوام با این امکانات ۱۸ سالگی ادیشن بدم 
که درسم هم از دست نداده باشم 
و همه چیزم تکمیل باشه از این لحاظای بالا 
بعد اگه ۱۸ سالگی ادیشن بدی ۲۳ سالگی دبیو میکنی 
درسته ؟

 

سلام
خب آره سن مهم هست ولی نه اگه استعداد کافی باشه قبول میشه
اوک

اصلا قراردادی برای زمان دبیو وجود نداره
یکی میتونه یه روز بعد از اودیشن دبیو کنه مثل اولیویا
یکی میتونه 10 سال کاراموز باشه یکی 2 سال
یکی هم میتونه هرگز دبیو نکنه...

ولی خب الان فک کن که همه اعضای گروه انتخاب شدن فقط یه جای خالی هست که دونفر شرایطشو دارن
و اون دونفر از لحاظ استعداد هردو عالین و دوتاش عین هم
یکیش 23 سالشه و اون یکی 15 سالش
قطعا برای دبیو کوچیکتره رو انتخاب میکنن
مگر اینکه بزرگتره استعداد و ویژوالش بهتر باشه..

مرررسیییی عزیزززممم فدات شمممممم😍😍😍🌺🌺💞💞💞💞

دیگه بیست سالم شده فک کنم دیگه خیلی بچه هم نیستما 😂😂😂

یجوری ذوق کردی خودمم از ذوق تو باز ذوق کردم 😂😂😂😂

پشمممم 

بیشتر دوستای همسن من و همکلاسی هام خیلی قبل تر از من ازدواج کرده بودن 😯😯😯😯😯

 

میگم بهت 

بیست و نه سالشه 

معلم ادبیاته 

دیگه چهار تا خواهر داره چهار تا برادر 😂😂😂😂😂

ماشالله خانواده پر جمعیتن 😂😂😂

 

من فداتتتت شمممم خیلی دوستت دارم 🥺🥺🥺💞💞💞😍❤️❤️❤️❤️

 

بوسسسس 😍😍💖💖💖💖
میدونم 😂💕
عهههه 😂😂😂😂✋🏻
پشماممممممم چه زود 👀👀👀👀👀👀👀👀👀

واووووو اوکییی 😍
معلم ادبیات چه خوبببب 😍👏🏻👏🏻👏🏻
وای که اینطور 😂😂😂😂

نه خدا نکنههه
من بیشتررررررررررررررر >< 💖💖💖💖💖💖💖💖

چه ناز و خوشگلن☺😚😊به نظر من گروه های زیر ویژوالهای خوبی دارن ببین گروهی رو جا ننداختم:

۱. پرپل کیس

۲.اورگلو

۳.kep1er

۴.ive

خیلیییییییییی ><

خیلی گروها هستن
ولی اینایی که گفتی آره ♡_♡

عرررررررررررر شلشتصحصمصکصتمشگشلشح 1صگشتشهصلصوگشن معلومه خیلی خوشگله این کامبکککککککککک عرررررررر😄💙💙🌠❇✨😻😻😽

سشیشببسبشیشیبشبشیشیشیشیبشیشیشیشبشب
آرههههههههههههه خیلیییییی قشنگهههههه
یجورایی لباس قرمزاشون وایب مای هارت اسکیپ و میده
ولی مطمئنم بهترهههههه
😍😍❤❤🍒🍒🔥🔥

سلام خوبی ؟

میگم از نظرت از بین تمام کسایی که می‌خوان آیدل بشن از نظرت چند درصدشان موفق میشن ؟

سلام
شاید 5 درصد؟ شایدم کمتر؟

عین عروسکن🥰😍🤩دوست دارم فنشون بشم☺😚😊من هر گروهی رو که بهوام طرفدارشون بشم، اول معروفترین اهنگاشون رو گوش میدم☺واسه پرپلکیس هم می خوام همین کار رو بکنم به نظرت اول کدوم آهنگشون رو گوش کنم؟

اوهوممممم ><
فن شو هورااااا 💃🏻💃🏻
این دوتا آهنگو حتما گوش بده ponzona و zombie
موزیک ویدیوهاشونو هم ببین

وای واقعا .؟؟؟؟

چرا آنقدر کم از نظرت ؟

اوهوم
حقیقته
مثلا الان صد ها نفر از ایران بودن و هستن ولی یه نفرشون هم آیدل نشده تاحالا

پس ۹۰ درصد کسایی که می‌خوان از همه جای دنیا استعداد کافی ندارن

درسته کاملااا
بقیه هم که شامل کاراموزای موفق نشده ست که خیلیاشونم دنسر میشن

آره واقعا بعضی ها فقط حرفه 

من خودم یه ذره حس میکردم این همه میگن می‌خوام آیدل شم 

من بین این همه نمیتونم چون خیلی زیادن 

من نمیگم کسایی که می‌خوان آیدل بشن بچه ان نه 

اما بعضی هاشون نه یا ده ساله هایی آن که هیچ اطلاعی درباره آیدل شدن ندارن 

من خیلی هارو میبینم که زیر این تست هایی که میگن تو میتونی آیدل بشی یا نه ( خودم رفتم این تست و فقط برای سرگرمی دادم 😂) مینویسند که من همین الان شم یه ایدلم 🤐😬

یا مینویسن که من حتما ۴ سال دیگه تو جی وای پی آیدل میشم 

یا میگن من استعداد دارم تحمل شرایط و دارم زبان بلدم (البته بعضیاشون چرا میگن )پس منو کمپانی ها رو هوا میزنن 

یکی دیگه بود گفت که تا دو سال دیگه کل سختی های کارآموزی از بین می‌ره 🤨😑

اینجوری نیست واقعا کمپانی ها هنوز همونن فقط خارجیان رو قبول میکند وگرنه تو سختی های آیدل شدن تغییری ایجاد شده ؟ نه 

واقعا خیلیاشون بی منطقن 😶

😂😂😂😂😂😂😂😂

چرت و پرت میگن بابا 😂

نه خب رقیبا فقط کاراموزان نه کسایی که میگن میخوام آیدل شم
تا وقتی که کاراموز نشه هیچ رقابتی وجود نداره
اونموقع ست که کار سخته سخت میشه خب؟
تمام کاراموزا یا خیلی با استعدادن یا ویژوالن یا هردو
دیگه بستگی داره آدم چقد تلاش و تمرین کنه و نمره هاش چطوری باشن
اونموقع معلوم میشه کی موفق میشه
حتی ممکنه کسی خیلی بااستعداد باشه ولی اگه پیشرفت نکنه دبیو نمیکنه

میدونی چی مهمه؟ اگر بخوای از کمپانی بری باید تمام هزینه های کاراموزی رو پس بدی که درحد میلیارده... واسه همین آدم نباید الکی کاراموز شه اگرم که پول داره بره الکی کاراموز شه به من چه 😂😂
ولی بنظرم این نکته خیلی مهمه

ایره خیلی کراش شده بای... 

من نمیتونم دیگه واییییییی:') 

خیلییییی مرگ من شدههههه 🙊🙊🙊🙊
همچنیننننننن...... ✋🏻

سلام اونی خوبی 

اونیی میخواستم یه چیزی بهت بگم من دارم یه رمان مینویسم ولی من نه شرایط و امکانشو ندارم که بذارمش جایی و رمانم خونده بشه اگه میشه چون وقتش معلوم نیست که کی بتونم بفرستم اگه بتونی رمانمو پارت پارت بذار تو وبت اگه برات مشکای نیست اسم منم بنویس اگه بتونی و اگه مشکلی نداشته باشی لطفا خصوصی بده چون میخوام بهت بفرستم و باید تو پیدی اف اماده کنم معلوم نیست کی بتونم بفرستم 

 

اگه بتونی اصلا تعارف نکن اگه بتونی بگو اگه نمیتونی بگو من ناراحت نمیشم ❤

سلللللام 😍
نه مشکلی نیست میزارم برات ^-^
رمان عادیه؟ یا فن فیکشنه؟ (مثلا شخصیتاش آیدلا باشن و اینا) اگه فیکه سایت مخصوص داریم فیک آپ میکنه خیلی بهتر از اینجاست ولی اگه فن فیک نیست خودم آپ میکنم کنچانا

همش اوکیه فقط خصوصی رو متوجه نشدم
یعنی خصوصی بهم بدیش؟ یا من خصوصی بزارمش؟ یا پست خصوصی برات بزارم که توش کامنت بدی؟

نه فیک نیس همین زندگی عادیه نه نه منظورم کسی نبینه بعد که تو پستش کردی ببینن 

خیلی ممنون خیلی خوشحالم کردی

اوکی
آها اوکی پس همون پست رمزدار میزارم
یه کامنت خصوصی بده یه رمز بگو برات پست بزارم
نه اون منظورمو نگرفتی منظورم اینه که من که اینجا برات میفرستم اون رمان رو سان کن من میفرستم بعد تو پستش کن همه ببینن
فقط من الان سه پارتشو اماده کردم فقط چطوری بهت بفرستم ؟

آها آها اوکی

آپلودشون کن (مثلا توی پیکوفایل یا یوآپلود یا آپلود بوی یا...)
بعد لینکشو کپی کن بده به من تا بزارم
اسم و عکس و خلاصه و موضوع ژانر و این چیزارو هم بهم بده (عکسشو هم آپلود کن)

سلام اونی دارم داغون میشم داغوووووون 😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭

ای خدا من چرا انقد بدبختم تمام رمانمو دیروز دختر خالم که خیلی کوچیکه داشت با گوشیم بازی میکر دستش خورد همه رو ماک کرد منم زار زدم از دیروز شدم مثل برج زهرمار ببخشید تو رو هم الکی درگیرشون کردم معذرت میخوام ببخشید 

سلام
عه آخی...
خب میتونی از اول بنویسی که
باشه اوکی

انگار کلا من واسه اینکار ساخته نشدم اولین باری که نوشتم خودم خوشم نیومد پاک کردم بعدیش یه فن فیک ابحیم دستش خورد پاکش کرد بار سوم که نوشتم خودم اشتباهی با چند تا فایل دیگه پاکش کردم بعدی رو دختر خالم اینطوری تر زد هعععععع خدا من انگار کلا واسه اینکار ساخه نشدم 

اخه خیلی نوشته بودم ۱۱ پارت بود 

هووووووووف 

اونیییییییییییی 

 

که اینطور اوکی

آها
خیل خب

نمیخوای باز کنی وبو/=؟؟

والا میترسم وگرنه خیلی دلم میخواد TT 😂
بنظرت تموم شده یا هنوز دارن وبا رو فیل میکنن؟

چی بگم نمد والا/=

والا به نظرم ک تمومه/=

😂😂✋🏻
اوکی تا بیانو دوباره یه چکی بکنم بازش میکنم

یه اتفاقی افتاده که به این پست ربطی نداره ولی بگم بد نیست به خاطر این اتفاق اعصابم خورده یه برنامه ای هست به نام شب اهنگی نمی دونم دیدیش یا نه توی برنامه شب اهنگی حامد آهنگی یه کار خیلی زشت کرد که باعث شد بیشتر ازش متنفر بشم😠😠😠 می دونی چی کار کرد؟ همین حامد اهنگی ادای کره ای ها رو در اورد خجالت نمی کشه؟😠😠😠 بار اولش نیست مدام توی برنامه اش ادای کره ای ها رو در میاره نمی دونم فازش چیه؟😡😡😡مرتیکه***اگه خواستی سانسور کن

که اینطور
من ندیدم
مثلا چی میگه؟ مسخرشون میکنه؟
جرررر 😂😂😂

همین آهنگی لهجشون و نوع حرف زدشون و زبانشون رو مسخره می کنه😠😠😠قبل ازش خوشم نمیومد ولی حالا با این کارش ازش متنفرم😠😠😠 ولی به خودم گفتم دلقک بازی هاش چیزی از ارزش کی پاپ کم نمی کنه😏😏😏آدمهایی مثل اون زیادن ولی طرفدارای کی پاپ بیشترن😊😊😊این جور افراد قدرت کی پاپ و قدرت فن ها را ندیدن☺😚😊

آها
😂😂
صحیح
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

KPOP PLANET

I LOVE KPOP

های ^^
پیوندها
Designed By Erfan Powered by Bayan